piątek, 23 marca 2018

Dobry wybór - zdrowe życie / bioindygo.pl


Cześć kochani!


Zaufaniem obdarzyła mnie ostatnio firma Bioindygo. Jest to sklep ze zdrową żywnością. Kupując tam, macie pewną jakość, ponieważ wszystkie produkty posiadają odpowiednie certyfikaty. 
Jeśli lubisz ekologiczną żywność, zdrowy tryb życia oraz właściwie i racjonalne odżywianie, to myślę, że w tym sklepie z pewnością znajdziesz niejedną rzecz dla siebie.

Ja zamówiłam sobie kilka rzeczy, aby faktycznie przetestować ich jakość oraz smak :)



Każda rzecz, którą zamówiłam, wybrałam nie przez przypadek. Chciałam poznać jej smak, a także poeksperymentować w kuchni. Najbardziej chyba ciekawił mnie smak pasty tahini, tak więc dzisiaj tą właśnie ten produkt weźmiemy na warsztat.


 Właściwości pasty:
  • magnez - zmniejsza ciśnienie krwi a także będzie redukować znacząco poziom glukozy w osoczu
  • sezamol - może chronić przed pojawieniem się zmian miażdżycowych
  • kwas oleinowy oraz fitosterole - będą chronić przed pojawieniem się niektórych odmian nowotworów a także będą spowalniać procesy starzenia się
  • błonnik, który będzie bardzo dobrze wpływał na pracę jelit, wspomagać może również przy wypróżnianiu. 
  • miedź - istotny element dla przeciwutleniającego działania enzymów. Może skutecznie wpływać na redukcję pojawiającego się bólu a także opuchlizn stawów w ramach pojawiającego się zapalenia stawów.
  • źródło wapnia - lepiej przyswajalny niż produkty pochodzenia zwierzęcego.

Jeśli zastanawiacie się jak może smakować ta pasta, to spróbujcie chociażby sezamków ;) Nigdy nie byłam ich zwolennikiem, ale mimo to, chciałam znaleźć zamiennik klasycznego masła orzechowego - chociażby jako dodatek do placków, naleśników, koktajli. Produkt ten jest polecany szczególnie wegetarianom (jest bogaty w żelazo i dużą ilość białka) - można z niej przyrządzić np hummus. Można również pokroić warzywa w paski, np. marchewkę, ogórka, a do pasty dodać przyprawy i mamy pyszny dip. Aby wykorzystać tahini do naleśników wystarczy dodać miód. Kolejny pomysł do klasyczne kanapki na śniadanie - zamiast nutelli czy dżemu :) 

Pomysły wykorzystania pasty:
  • dodatek do koktajli
  • dipy
  • ciasteczka
  • dodatek na kanapkę z dodatkiem miodu
  • razem z przyprawami tworzy sos do sałatki
  • polewa do naleśników
  • sos/polewa do lodów
  • hummus
  • dodatek do owsianki, jogurt, jaglanki
  • batoniki
  • a nawet... dodatek do obiadu :)
 Jak sami widzicie, pomysłów jest wiele, a ogranicza nas tylko wyobraźnia. Od nas zależy jak kreatywnie podejdziemy do wyzwania, jakim jest wykorzystanie tahini w kuchni.



Pierwsza rzecz, jaka przyszła mi na myśl, to zrobienie koktajlu. W końcu mamy już prawie wiosnę, więc trzeba uzupełniać witaminy.

Składniki, które użyłam:

  • 60g świeżego szpinaku
  • 1 dojrzały banan
  • 1 łyżeczka tahini
  • mleko

Całość zblendowałam i wyszła gładka masa. Spójrzcie tylko na kolor!
Smak był pyszny, a tahini wyczuwalne, mimo małej ilości. Raczej nie polecam dawać więcej, ponieważ koktajl mógłby być zbyt cierpki i ciężki.



Waga: 300 g
Cena: 14,57 zł
Link do produktu: http://bioindygo.pl/tahini



Znacie smak pasty tahini? Jesteście zwolennikami, a może jednak wolicie klasyczne masła orzechowe? :)



2 komentarze:

  1. Podoba mi się. Musze spróbować, bo uwielbiam sezammi, ale jestem na nje uczulona

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdrowa żywność jest ostatnio bardzo popularna. Dobrze, że ludzie w końcu mają świadomość tego, co jedzą ;-)

    Zapraszam do siebie w wolnej chwili: przegląd podkładów do cery tłustej i mieszanej...

    https://odbiciecodziennosci.blogspot.com <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony po sobie ślad. Dzięki Wam, mój blog w ogóle istnieje :) Na pewno do Was zajrzę :)